söndag 28 juni 2009

Kul dag på Orust!

Nu har jag äntligen varit på Orustscrapen (sommarens höjdpunkt för mig). Det var jättekul! Scrap från kl.10-22, och massa god mat och annat emellan. Vi var 58 st tjejer i väldigt varierande åldrar. Konstigt bara att varje år så är det underbart väder den dagen och ingen av oss bryr sig det minsta om det. Hade det regnat småspik, hade vi inte märkt det. Det började lite segt för mig. Kom inte igång alls och började med en kort-utmaning som jag inte gjorde klart. Men sedan gick det bättre. Detta kort gjorde jag till en kort-utmaning som var: inget mönstrat papper, färgerna turkos, röd och vit, minst en stämpel. Nå't mer kanske som jag inte kommer ihåg. Sedan glömde jag lämna in det eftersom jag .....

...var så fokuserad på att göra den här: Min 1:a Scrapsida! Utmaningen var: 3 olika sorters mönstrat papper, absolut inget blommigt/blommor, något handskrivet. Blev riktigt nöjd med resultatet. En tjej som satt mittemot mig (Camilla heter hon) var så snäll och stansade ut rubriken till mig på sin Cuttlebug.
En riktig lyckad dag med massa skratt och trevliga människor. Min kompis Ina vann dagens sista tävling med ett jättefint kort. Undra när man kan boka en plats till nästa år? För då ska jag garanterat vara med.


5 kommentarer:

  1. tack för i lördags. Jag hade ur kul. Jag är urimpad över din första scrapsida.

    kramis Ina

    SvaraRadera
  2. Din ren finns nere på Lanstoken och kostar 49 kr.
    Jag vill TACKA för en härlig lördag med "gänget" och jag längtar till nästa scrapp.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Grattis till din första LO! Det kan man inte tro, den är kanonfin! Nu blir det förstås flera ;-). Denna missade jag på lördagen.
    Kortet var ju oxå himla fint, du får väl inte glömma lämna in bidrag sådär ;-).
    Då ses vi nästa sommar då ;-) - om vi inte springer på varandra tidigare förtsås, möhligheten finns ju :-)
    Ha en härlig sommar!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jättefint kort och scrapsidan imponerar- är det verkligen den första?! Snygg iallafall!
    Kul att du trivdes på träffen, nästa blir nog vid samma tid och samma plats! Mer info kommer, fast det dröjer nog ett tag!
    Ha det gott sålänge!
    Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Yvonne!
    Klockren LO! Jag får gå på kurs hos dig!
    Kram Katarina PRICKIFORM

    SvaraRadera